vineri, 11 martie 2016

Sigilare rosturi de dilatatie

HIDROPLASTO ® SRL este  membra a concernul german BESAGROUP®, lider pe piaţa construcţiilor din lume, cu o experienţă de peste 30 ani în domeniu.

Hidroplasto® este firma care asigura solutiile, tehnologiile, produsele de ultima ora din domeniul constructiilor, al industriei mobilei, auto si maselor plastice. Specializată în sisteme complete de hidroizolaţii, sisteme complete de etanşare a rosturilor, sisteme complete pentru dilataţie, profile pentru îmbinări simple şi mobile, sisteme complete pentru poduri (lagăre şi suporţi elastomerici, dispozitive de acoperire a rosturilor).


In categoria lucrarilor de etansare rosturi se incadreaza si executia si sigilarea rosturilor de dilatatie dintre dalele de beton si asfalt pentru liniile de tramvai.

Sistemul de acoperire a rosturilor de dilatatie dintre dala de beton si asfalt la liniile de tramvai are ca obiectiv:


–    Preluarea miscarii si preluarea vibratiilor aparute in perioada de exploatare;

–    Protejarea dalelor de beton si a covorului asfaltic;

–    Sigilarea rostului contra infiltratiilor de apa;

–    Continuitatea caii de rulare.


Conform documentatiei tehnice,  acest sistem de acoperire a rosturilor de dilatatie este format din mastic bituminos modificat cu polimeri conceput pentru acest tip de aplicatii, aplicat pe o suprafata curata si amorsata cu amorsa speciala pentru beton si asfalt.


Agrementul tehnic si incercarile facute la institute specializate ( ICECON, INCERTRANS), atesta folosirea acestora pentru acest tip de rosturi ( gama de aplicatii : rosturi piste de aviatie, rosturi de dilatatie poduri, rosturi de dilatatie parcari…).


Pentru micsorarea vibratiilor, implicit marirea intervalului de reparatii este recomandat ca dalele de beton pe care sunt montate sinele de tramvai sa fie ampalste pe suporti elastomerici (neopren) Leschuplast ® de dimensiuni 2000x1000x20 mm.

Materiale utilizate la sigilarea rosturilor:


–    Mastic bituminos modificat cu polimeri Ralufug198

Ralufug 198 este stabil la tempertura de la -25°C pana la +80°C

–    Amorsa pentru beton- Bornit

–    Amorsa pentru asfalt- Hidrotec.

–    SDV-uri folosite pentru realizare (sunt in dotarea echipelor Hidroplasto)

–    Perii de sarma circulare si manuale

–    Compresor de aer

–    Masina de turnat cu sistem de montare pe rost si temperatura controlata.


Nu pot fi aplicate materiale care prin intarire nu au elsticitate ( betoane, mortare epoxidice) intrucat datorita vibratiilor apar crapaturi, infiltratii de apa si se distrug in timp scurt.


Procedeul consta in:

–    Curatarea rostului dintre dala de beton si asfalt.

–    Amorsarea suprafetelor cu cele doua tipuri de amorsa

–    Turnarea masticului respectandu-se urmatoarele temperaturi : 180°C temperatura de turnare pentru portiunile plane de linie;  130°C-170°C pentru portiunile de linie inclinate.


Timp din momentul turnarii si pana in momentul in care se poate da in exploatare – 1-2 ore. Practic nu se poate circula doar pe zona rostului, circulatia pe portiunea de sosea si linia de tramvai nefiind afectata.


Studiind rosturile de la sistemul liniilor de tramvai, am juns la urmatoarele concluzii:

–    Sistemul de sigilare a rosturilor cu Ralufug 198 este procedura care trebuie aplicata

–    Lucrarea se poate executa atat pe timp de zi cat si pe timp de noapte

–    Nu se afecteaza circulatia in zona de lucru.

–    Asfaltul deteriorat trebuie inlocuit inainte de efectuarea lucrarii


dale_tramvai


 


 


 


 


 


dala



Sigilare rosturi de dilatatie

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu